Otse põhisisu juurde

Masinõpe mBlock programmis

See on kõrvalpõige, mille jaoks tegelikult ühtegi robotit või lisaseadet vaja ei ole, piisab arvutist ja veebikaamerast, kuid seda saab seostada ka robotiga ehk kui tuvastada objekt 1, siis robot peab tegema midagi jne. Ilmselt peab robot töötama "Live" režiimis ja kontrollerisse laetud ning iseseisvalt kasutatuna ei pruugi programm tööle hakata. 

Masinõppe jaoks tuleb “Sprite” ehk tegelase alt lisada õpetatava masin. 

 

  
Menüüribale tekkib sinakasroheline mumm tähtedega TM
Vajutades "Training model" nupule, saame alustada kaamera "õpetamist".
Masinale saab "õpetada" korraga selgeks kolm objekti lisades igale neist antud objektist erinevate nurkade alt tehtud pilte. Igale objektile tuleb ka nimi anda.

"Õpetamise" lõpetamisel vajuta valik "Use a model"
TM menüüsse on nüüd tekkinud uued valikud.


Programmis on vaja anda igale tulemile ka reageering. Ma valin muusika ploki ning annan igale tulemusele erineva helikõrguse. Kuna kasutan veebikaamerat asendis, kus arvuti ekraan on halvasti nähtav, on see hea võimalus kõrvade järgi kontrollida, kas kaamera on objekti ka õigesti tuvastanud. 




Ära unusta programmi panna kordama (Loop), et saaks katsetada korduvalt.
Programmi käivitamisel avaneb ekraanil ka kontrollaken, milles on näha õpetatava masina järeldused.








 


 

 

 

 


Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

mBot2

 mBot2 mBot2 on võrreldes varasema mudeliga säilitanud oma raami ja peamised mõõdud. Ultrasonic andur näeb huvitavam välja. Varasema valgusanduri asemel on "kõhu all" RGB värviandur. Läbipaistva korpuse alt paistab ümmargune aku ning kontroller CyberPi on lihtsalt eemaldatav ning seda saab robotist sõltumata kasutada ka teistes projektides. Programmeerides ei saa mBot2 lisada kui seadet (Device). Seadmena on programmeerida vaja CyberPi kontrollerit ning kõik ülejäänud moodulid (liikumine, ultrasonic, RGB värviandur, Smart camera...) tuleb igaüks eraldi lisada. CyberPi kontroller Varustatud värvilse ekraani, Joystick nupu, ruudu ja kolmnurga kujuliste nuppudega ning külje peal asuva kontrollnupuga, mida programmidesse ei panda ja millega saab programmi vajadusel katkestada. Sisse on ehitatud veel mikrofon, kõlar, kallutusandur ipm. Ekraani puhul on huvitav see, et kui vahepeal puhastamise käsku ai anna, hakkab see asju kuvama n.ö. mitmes kihis ehk üksteise peale. Mõned n

Neuroni andurid

 Neuroni andurid on magnetühenduste abil ühendatavad plokid / klotsid, mida saab kasutada nii iseseisvalt, kui ka programmeeritult või Codey Rocky robotiga ühendatult. Ühilduvad LEGO klotsidega ja kõigi Makeblocki poolt toodetud mehhaaniliste osadega, et luua suuremaid projekte. Müügil on kaks erinevat komplekti: Makeblock Neuron leiutajakomplekt on vähemate klotsidega. Lisatud on papist detailid ja projektide loomise õpetused.  https://www.insplay.eu/slides/slide/neuron-leiutajakomplekt-51 Makeblock Neuron loomelabori komplekt on kallis, kuid väga paljude rohkemate andurite ja täituritega. Saab kasutada loodusainete tundides aga ka kunstiõpetuses ja keeleõpetuses.  Neuroni komplektides olevaid klotse saab soetada ka eraldi. (Näiteks võib osta kahe toiteplokiga loomelabori komplektile lisaks LED maatriksi ja Funny Touch sensori, mis minu kogemuse põhjal kõige rohkem kasutust leiavad.) Ideid ainetundideks. Loodusõpetus.  Vaja läheb : toiteplokk, temperatuurianduri plokk ja andur, valgus

Codey Rocky

 Codey Rocky robot sobib nii väiksematele (lasteaialastele) kui ka suurematele (põhikooli õpilastele). Programmeerimiseks või ka lihtsalt kontrolleriks vajab kas tahvelarvutit või süle- / lauaarvutit. Saab kasutada koos Neuroni anduritega. https://www.insplay.eu/slides/slide/codey-rocky-juhend-49 Täieneb.... Tahvelarvuti rakendus ja "pult" Tahvelarvutis programmeerimine Arvutis programmeerimine Ühendamine Neuroni andurite ja täituritega Ideid tundide läbiviimiseks