Otse põhisisu juurde

mBlock PC version

 See on arvutisse laetav rakendus kõigi Makeblocki seadmes programmeeritavate robotite programmeerimiseks. Alla laadida saab aadressilt https://mblock.makeblock.com/en-us/download/ 

Rakenduses saab programmeerida nii plokkide kui Python keele baasil ning on võimalik vaadata koodi mõlemas keeles korraga.

Seadmeid saab programmi laadimiseks arvutiga ühendada vaid USB kaabli abil Juba seadmesse laetud programmi saab käivitada ka alternatiivse toite olemasolul autonoomselt.

mBlocki programm soovib küllaltki tihti teha uuendusi ning ilma interneti ühenduseta muutub ta pirtsakaks. Võimalik, et see puudus on uuemas versioonis parandatud, kuid olen tundides hädas olnud, kus kehva internetiga piirkonnas oli raskuseid programmi laadimisel robotisse. Korraliku interneti puhul ei ole ma sarnaseid tõrkeid märganud.

mBlocki plokkprogrammeerimine on ülesehitatud Scratchi baasil ning loogika ja välimus seega Scratchile väga sarnased.


Nii seadmeid kui uusi programmi menüüsid on võimalik lisada plussmärkidest.
Kasutute plokkide kustutamiseks tuleb need tagasi lohistada sinna, kust need saadi ehk plokkide alasse Värv ei ole seejuures oluline, ehk kollase ploki saab kustutada ka lillas menüüs.
  • Sarnaselt Scrachiga on plokid jaotatud värvide järgi: 
  • tumedam sinine on liikumine, 
  • lilla on välimus (LED tuled), 
  • kollane on sündmused (alusta siis kui), 
  • oranžikad on kontrollplokid (oota, kui-siis jne), 
  • helesinised on sensoriplokid ja 
  • rohelised on tehted. 
  • Lisaks on robotitel LAN (tegelikult omavaheline juhtmevaba suhtlus).
  • Lisada saab vastavalt robotile erinevate sensorite menüüsid, mis on samuti rohekad


Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Halo Code

   HaloCode on Makeblock firma väikesemõõduline kontroller (diameeter 45 mm). Seda saab programmeerida mBlock tarkvaraga nii arvutist kui tahvelarvutist. Seadmele on sisse ehitatud 12 individuaalselt programmeeritavat LED tuld, 4 puuteandurit, nupp, kallutus- / liikumisandur, mikrofon ja Wifi moodul. Lisaks saab ühendada alternatiivse toite või erinevaid andureid / täitureid. HALOCODE KONTROLLERI PROGRAMMEERIMINE ARVUTIS Ava mBlock rakendus  (kui seda arvutis veel ei ole, lae see alla aadressilt  https://mblock.makeblock.com/en-us/download/  )   Ühenda Hello Code kontroller  USB juhtme abil arvutiga. Lisa Device loetellu HelloCode VAJUTADES + add nupule. (CyberPi võid ülevalt nurgast ristist kustutada.)                                      Ühenda seade vajutades Connect. Vajadusel luba Frimmware Uptate.   Programmi käivitamiseks on kaks režiimi. “Live” laseb juhtmega ühendatud kontrolleris programmi käivitada arvutis plokile klikates. “Upload” laeb programmi kontrollerisse ja seda saab

SmartCamera

Võimalus õppida nutikaamera funktsioone. Nutikaameraid kasutatakse tööstuses, liikluses, meditsiinis ja mujal juba päris palju. Nutikat kaamerat saab soetada nii eraldi kui ka suurema komplekti (Asjade internet - õppekomplekt ja Asjade internett - robootikakomplekt) koosseisus. Mõõtudelt pisut alla 5 cm (48mm) külgedega ja umbes 2 cm paksusega. Kaameraga on kaasas tavaliselt sama suur aku, värvilised pallikesed, triipkoodide kaardid ja hulk juhtmeid. Isegi roboti külge ühendatuna vajab kaamera lisaks oma toidet.  Kaamerale on sisse ehitatud ka kolm tugevat LEDi, millega vajadusel oma teed valgustada. Olen suutnud kaamera tööle saada koos CyberPi kontrolleri ja mBot (1) robotiga. HaloCode kontrolleriga ma pole veel katsetanud. mBot2 roboti puhul ei ole ma avastanud veel pistikut, kuhu kaamerat ühendada saaks. Pistik, mille kaudu CyberPi kaameraga ühendada, jääb kontrolleri ühendamisel robotiga sellisesse kohta, et ükski juhe sinna enam ei mahu. Ka juhendites ja videotes on SmartCameraga

Masinõpe mBlock programmis

See on kõrvalpõige, mille jaoks tegelikult ühtegi robotit või lisaseadet vaja ei ole, piisab arvutist ja veebikaamerast, kuid seda saab seostada ka robotiga ehk kui tuvastada objekt 1, siis robot peab tegema midagi jne. Ilmselt peab robot töötama "Live" režiimis ja kontrollerisse laetud ning iseseisvalt kasutatuna ei pruugi programm tööle hakata.  Masinõppe jaoks tuleb “Sprite” ehk tegelase alt lisada õpetatava masin.       Menüüribale tekkib sinakasroheline mumm tähtedega TM Vajutades "Training model" nupule, saame alustada kaamera "õpetamist". Masinale saab "õpetada" korraga selgeks kolm objekti lisades igale neist antud objektist erinevate nurkade alt tehtud pilte. Igale objektile tuleb ka nimi anda. "Õpetamise" lõpetamisel vajuta valik "Use a model" TM menüüsse on nüüd tekkinud uued valikud. Programmis on vaja anda igale tulemile ka reageering. Ma valin muusika ploki ning annan igale tulemusele erineva helikõrguse. Kuna ka