Otse põhisisu juurde

CyberPI

CyberPI on programmeeritav mikroarvuti, mis on mõeldud AIoT ja Pythoni õpetamiseks ja õppimiseks. CyberPI kontrolleri võib soetada endale eraldi, kuid ühtlasi on ta ka mBot 2 kontrolleriks. Natuke suurem kui tikutops, varustatud LED ekraani, Joysticku ja kolme nupuga. Lisaks on CyperPI sisse ehitatud WiFi, Bluetooth, kallutusandur, mikrofon, kõlar, LED tuled jpm. Kui siiani on USB ühenduseks olnud Micro, siis sellel kontrolleril on USB C. Programmeerida saab teda nii plokkidega (mBlock program) kui Python keele abil. Seadet saab kasutada autonoomselt, kui ühendada see alternatiivse toiteallikaga. Osades komplektides on kohe kaasas taskukilp, mis on ühtlasi nii aku kui ka lisajuhtmete pesad.

CyberPI programmeerimie mBlock programmiga.


Alustuseks ühenda seade arvutiga. Pead veidi kerima, et Connect nupukeseni pääseda. Kui vaja, tee uuendus.

      


  

Vaikimisi on programm kohe CyberPI le häälestatud. Võid lohistada vasakult menüüst plokke. Spetsiaalseid alustamise plokke kohe ei paista (peab allapoole kerima), kuid kohale lohistatud plokile klikates hakkab see LIVE režiimis koheselt tööle.

Audio plokid

Juba ette salvestatud helide mängimiseks vali plokk “play...until done”. Rippmenüüst saad jälle valida erinevid häälitsusi, mis on sarnased kõigile teistele Makeblocki robotitele. Saad kohe ka ise oma heli salvestada kasutades plokke “start recording”, peale teksti sisse lugemist “stop recording” ning seejärel kuulamiseks “play recording until done”.

Muusikapala loomine

Võid luua oma muusikapala, kasutades erinevaid audioplokke. Kõla on parem, kui näiteks HaloCode kontrolleril ja lisatud kõlaril. Saab lisada ka trumme.

Rippmenüüst saad valida trummi kõla ning valges alas määrata selle heli pikkuse. Rütm ei ole küll ideaalne (kipub maha mängimisel kokutama jääma), kuid siiski päris huvitav. Kui soovid pikemaks ajaks rütmi mängima (loopima) jätta, siis kasuta korduseid. (keri allapoole ja otsi “Control” menüü).

Helikõrguste määramiseks kasuta plokki 

Noodi numbrile (60) klikates avaneb klaviatuur, millelt saad valida heli kõrguse.


 
Ülemises servas olevate noolte abil saad liikuda oktavite vahel.

Nii näeb välja Gustav Ernesaksa laulu “Rongisõit” esimene pool.  Ideaalis võiks ju mängida lugu koos  kõrval oleva trummi saatega, kuid sedasi neid plokke käivitades hakkab programm mängima neid kordamööda ning mõlemad read jäävad kokutama ehk kontroller suudab korraga mängida ühte nooti, mitte akordi.

LED tuled


Kontrolleri ühes pikemas servas on LED tulede riba. Võid sellel mängima pana juba ette programmeeritud animatsiooni või luua selle ise. Võid programmi laadida kontrollerisse ja kävitada kontrollerist, mitte arvutist.

 

Stardiks vajalikud plokid saad “Events” (sündmused) menüüst. Rippmenüüst saad jälle valida erinevaid variante.

Programmi laadimiseks kontrollerisse vali “Upload” režiim.

Proovi teha programm, mis erineva Joysticku asendi puhul erinevalt käitub. Näiteks:

Võid sama tulemuse saavutada “if ... then” plokkide ja sensoritega.

Lohista Joysticku plokk If ja then vahel olevasse tumedamasse alasse ning muuda rippmenüüst joysticku asendit.

Loo oma LED värvikombinatsioonid.

Võid luua mitu erinevat värvikombinatsiooni vajutades salvestamiseks flopi kujutisele (tavaline märk salvestamiseks)

Selles plokis salvestub variant, mis OK vajutmisel aktiivne on. Võid ka vaadata, kuidas toimub animatsioon erinevate kombinatsioonide vahetamisel, kui vajutad kolmnurksele käivitusnupule.

Ära unusta korduse plokki, muidu saab programm nii ruttu läbi, et ei märkagi.

Button A on ruudu kujuline ja B kolmnurga kujuline.

Kallutusandur

Loo programm, kus kallutusanduri asendile vastavalt muutub LED tulede värv.

Võta “Events” menüüst plokid


 ja muuda rippmenüüst sensori asendit nii, et kõik suunad oleks esindatud. 

Lohista iga ploki alla LED tulede värvi plokk ja muuda värve vastavalt soovile.

Lae programm kontrollerisse ja katseta.


Juhtpuldi loomine

Loo programm, kus CyberPI juhib programmi ekraanil olevat pandakaru.

Kõigepealt loo programm, kus puldi või joysticku asend saadab sõnumi. Pane programm kordama, sest üks kord saab läbi enne, kui silmagi pilgutada jõuad.

Sõnumi leiad “Events” menüüst. Vali rippmenüst “new message” ning anna vastavalt joysticku asendile (kallutusanduri asendile) sõnumitele nimed “üles”, “alla, “vasakule” ja “paremale”. 

Vaheta “Devices” menüü “Sprites” menüü vastu.

Loo pandale programm, kus teatud sõnumi saamisel muudab ta asukohta vastavalt sõnumi sisule. Selleks vali plokk “when I recive ...” ja muuda rippmenüüst sõnumit, et kõik neli suunda oleks esindatud.

Vali “Motion” menüüst “change” plokid. Vasakule-paremale on x- telg ning üles-alla on y-telg. Vasakule ja alla vajavad numbri ette “–“ märki.

Mine tagasi “Device” menüüsse ning käivita programm LIVE režiimis.

Pane pandakaru suurele ekraanile ja asu mängima. 

Lisasin kontrolliks ka LED värvid, et teada, kas programm üldse tööle läks.



Võid oma ekraani (tausta) kujundada vastavalt soovile, panda vahetada mõne teise tegelase vastu ning lisada veel tegelasi, mida juhitav püüda või vältida saab, et huvitavam oleks.









.


















Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Halo Code

   HaloCode on Makeblock firma väikesemõõduline kontroller (diameeter 45 mm). Seda saab programmeerida mBlock tarkvaraga nii arvutist kui tahvelarvutist. Seadmele on sisse ehitatud 12 individuaalselt programmeeritavat LED tuld, 4 puuteandurit, nupp, kallutus- / liikumisandur, mikrofon ja Wifi moodul. Lisaks saab ühendada alternatiivse toite või erinevaid andureid / täitureid. HALOCODE KONTROLLERI PROGRAMMEERIMINE ARVUTIS Ava mBlock rakendus  (kui seda arvutis veel ei ole, lae see alla aadressilt  https://mblock.makeblock.com/en-us/download/  )   Ühenda Hello Code kontroller  USB juhtme abil arvutiga. Lisa Device loetellu HelloCode VAJUTADES + add nupule. (CyberPi võid ülevalt nurgast ristist kustutada.)                                      Ühenda seade vajutades Connect. Vajadusel luba Frimmware Uptate.   Programmi käivitamiseks on kaks režiimi. “Live” laseb juhtmega ühendatud kontrolleris programmi käivitada arvutis plokile klikates. “Upload” laeb programmi kontrollerisse ja seda saab

SmartCamera

Võimalus õppida nutikaamera funktsioone. Nutikaameraid kasutatakse tööstuses, liikluses, meditsiinis ja mujal juba päris palju. Nutikat kaamerat saab soetada nii eraldi kui ka suurema komplekti (Asjade internet - õppekomplekt ja Asjade internett - robootikakomplekt) koosseisus. Mõõtudelt pisut alla 5 cm (48mm) külgedega ja umbes 2 cm paksusega. Kaameraga on kaasas tavaliselt sama suur aku, värvilised pallikesed, triipkoodide kaardid ja hulk juhtmeid. Isegi roboti külge ühendatuna vajab kaamera lisaks oma toidet.  Kaamerale on sisse ehitatud ka kolm tugevat LEDi, millega vajadusel oma teed valgustada. Olen suutnud kaamera tööle saada koos CyberPi kontrolleri ja mBot (1) robotiga. HaloCode kontrolleriga ma pole veel katsetanud. mBot2 roboti puhul ei ole ma avastanud veel pistikut, kuhu kaamerat ühendada saaks. Pistik, mille kaudu CyberPi kaameraga ühendada, jääb kontrolleri ühendamisel robotiga sellisesse kohta, et ükski juhe sinna enam ei mahu. Ka juhendites ja videotes on SmartCameraga

Codey Rocky

 Codey Rocky robot sobib nii väiksematele (lasteaialastele) kui ka suurematele (põhikooli õpilastele). Programmeerimiseks või ka lihtsalt kontrolleriks vajab kas tahvelarvutit või süle- / lauaarvutit. Saab kasutada koos Neuroni anduritega. https://www.insplay.eu/slides/slide/codey-rocky-juhend-49 Täieneb.... Tahvelarvuti rakendus ja "pult" Tahvelarvutis programmeerimine Arvutis programmeerimine Ühendamine Neuroni andurite ja täituritega Ideid tundide läbiviimiseks