Otse põhisisu juurde

Neuroni andurid

 Neuroni andurid on magnetühenduste abil ühendatavad plokid / klotsid, mida saab kasutada nii iseseisvalt, kui ka programmeeritult või Codey Rocky robotiga ühendatult. Ühilduvad LEGO klotsidega ja kõigi Makeblocki poolt toodetud mehhaaniliste osadega, et luua suuremaid projekte. Müügil on kaks erinevat komplekti:

Makeblock Neuron leiutajakomplekt on vähemate klotsidega. Lisatud on papist detailid ja projektide loomise õpetused. https://www.insplay.eu/slides/slide/neuron-leiutajakomplekt-51

Makeblock Neuron loomelabori komplekt on kallis, kuid väga paljude rohkemate andurite ja täituritega. Saab kasutada loodusainete tundides aga ka kunstiõpetuses ja keeleõpetuses. 
Neuroni komplektides olevaid klotse saab soetada ka eraldi. (Näiteks võib osta kahe toiteplokiga loomelabori komplektile lisaks LED maatriksi ja Funny Touch sensori, mis minu kogemuse põhjal kõige rohkem kasutust leiavad.)

Ideid ainetundideks.

Loodusõpetus. 

Vaja läheb: toiteplokk, temperatuurianduri plokk ja andur, valgusandur, (mulla) niiskusanduri plokk ja andur ja ekraan. Võib kasutada ka teisi täitureid (LED maatriks, buzzer) või IR saatjat vastuvõtjat. Viimaste kasutamise korral saab luua kaks rühma, kus ühel on andurid ja teisel täiturid (ekraan). Klotsid tuleb ühendada järjekorras (vastuvõtja) toide-andur-täitur(ekraan)-(saatja). Klotse ei saa vale pidi ühendada (polaarsed magnetid). Ei vaja programmeerimiseks lisaseadmeid. 

Kunst (värviõpetus). Saab kasutada ka keeleõpetuses värvide osa juures.

Vaja läheb: toide ja LED maatriks / näidik. Valikuliselt kas funny touch (naljakas puude) klots ja juhtmed või värvianduri klots ja kaardid. Ei vaja programmeerimiseks lisaseadmeid. Ühendada järjekorras toide-andur-LED maatriks. 
VARIANT 1: (Funny touch/naljakas puude). Klotsi kahte pesasse tuleb ühendada krokodillijuhtmed. GND pesasse (maandus) läheb üks valge juhe ja teise pessa värviliste juhtmete kimp. Ühendades maanduse ühe värviga näitab LED maatriks sama värvi. Vooluringi sulgemiseks saab kasutada inimest (või mitut inimest). Üks käsi (üks inimene) hoiab maandusest ja teine käsi (teine inimene) värvilisest juhtme otsast. Erinevate inimeste vahel peab tekkima kehakontakt (käepigistus, plaks), et asi toimiks. Kui ühendada kaks erinevat värvi maandusega, siis LED maatriksi värv seguneb (kollane ja sinine annavad kokku rohelise).
VATIANT 2: värviandur ja kaardid. Näidates värviandurile värvikaarti näitab sama värvi ka LED maatriks. Uurige, kuidas mõjutab LEDide värvi kaardi kaugus andurist. Must=valguse või värvi puudumine. Värve saab jälle segada, kui panna kaks kaarti anduri "vaatevälja".
LAIENDUS: Saab jälle kasutada IR saatjat ja vastuvõtjat ning moodustada kaks rühma. Üks saadab info (värvikaardi, puute) ja teine jälgib LED maatriksit ning peab ütlema, mis värv (näiteks võõrkeeles) on üle võrgu teele saadetud.






Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Halo Code

   HaloCode on Makeblock firma väikesemõõduline kontroller (diameeter 45 mm). Seda saab programmeerida mBlock tarkvaraga nii arvutist kui tahvelarvutist. Seadmele on sisse ehitatud 12 individuaalselt programmeeritavat LED tuld, 4 puuteandurit, nupp, kallutus- / liikumisandur, mikrofon ja Wifi moodul. Lisaks saab ühendada alternatiivse toite või erinevaid andureid / täitureid. HALOCODE KONTROLLERI PROGRAMMEERIMINE ARVUTIS Ava mBlock rakendus  (kui seda arvutis veel ei ole, lae see alla aadressilt  https://mblock.makeblock.com/en-us/download/  )   Ühenda Hello Code kontroller  USB juhtme abil arvutiga. Lisa Device loetellu HelloCode VAJUTADES + add nupule. (CyberPi võid ülevalt nurgast ristist kustutada.)                                      Ühenda seade vajutades Connect. Vajadusel luba Frimmware Uptate.   Programmi käivitamiseks on kaks režiimi. “Live” laseb juhtmega ühendatud kontrolleris programmi käivitada arvutis plokile klikates. “Upload” laeb programmi kontrollerisse ja seda saab

SmartCamera

Võimalus õppida nutikaamera funktsioone. Nutikaameraid kasutatakse tööstuses, liikluses, meditsiinis ja mujal juba päris palju. Nutikat kaamerat saab soetada nii eraldi kui ka suurema komplekti (Asjade internet - õppekomplekt ja Asjade internett - robootikakomplekt) koosseisus. Mõõtudelt pisut alla 5 cm (48mm) külgedega ja umbes 2 cm paksusega. Kaameraga on kaasas tavaliselt sama suur aku, värvilised pallikesed, triipkoodide kaardid ja hulk juhtmeid. Isegi roboti külge ühendatuna vajab kaamera lisaks oma toidet.  Kaamerale on sisse ehitatud ka kolm tugevat LEDi, millega vajadusel oma teed valgustada. Olen suutnud kaamera tööle saada koos CyberPi kontrolleri ja mBot (1) robotiga. HaloCode kontrolleriga ma pole veel katsetanud. mBot2 roboti puhul ei ole ma avastanud veel pistikut, kuhu kaamerat ühendada saaks. Pistik, mille kaudu CyberPi kaameraga ühendada, jääb kontrolleri ühendamisel robotiga sellisesse kohta, et ükski juhe sinna enam ei mahu. Ka juhendites ja videotes on SmartCameraga

CyberPI

CyberPI on programmeeritav mikroarvuti, mis on mõeldud AIoT ja Pythoni õpetamiseks ja õppimiseks. CyberPI kontrolleri võib soetada endale eraldi, kuid ühtlasi on ta ka mBot 2 kontrolleriks. Natuke suurem kui tikutops, varustatud LED ekraani, Joysticku ja kolme nupuga. Lisaks on CyperPI sisse ehitatud WiFi, Bluetooth, kallutusandur, mikrofon, kõlar, LED tuled jpm. Kui siiani on USB ühenduseks olnud Micro, siis sellel kontrolleril on USB C. Programmeerida saab teda nii plokkidega (mBlock program) kui Python keele abil. Seadet saab kasutada autonoomselt, kui ühendada see alternatiivse toiteallikaga. Osades komplektides on kohe kaasas taskukilp, mis on ühtlasi nii aku kui ka lisajuhtmete pesad. CyberPI programmeerimie mBlock programmiga. Alustuseks ühenda seade arvutiga. Pead veidi kerima, et Connect nupukeseni pääseda. Kui vaja, tee uuendus.             Vaikimisi on programm kohe CyberPI le häälestatud. Võid lohistada vasakult menüüst plokke. Spetsiaalseid alustamise plokke kohe ei paista