Otse põhisisu juurde

Neuroni andurid

 Neuroni andurid on magnetühenduste abil ühendatavad plokid / klotsid, mida saab kasutada nii iseseisvalt, kui ka programmeeritult või Codey Rocky robotiga ühendatult. Ühilduvad LEGO klotsidega ja kõigi Makeblocki poolt toodetud mehhaaniliste osadega, et luua suuremaid projekte. Müügil on kaks erinevat komplekti:

Makeblock Neuron leiutajakomplekt on vähemate klotsidega. Lisatud on papist detailid ja projektide loomise õpetused. https://www.insplay.eu/slides/slide/neuron-leiutajakomplekt-51

Makeblock Neuron loomelabori komplekt on kallis, kuid väga paljude rohkemate andurite ja täituritega. Saab kasutada loodusainete tundides aga ka kunstiõpetuses ja keeleõpetuses. 
Neuroni komplektides olevaid klotse saab soetada ka eraldi. (Näiteks võib osta kahe toiteplokiga loomelabori komplektile lisaks LED maatriksi ja Funny Touch sensori, mis minu kogemuse põhjal kõige rohkem kasutust leiavad.)

Ideid ainetundideks.

Loodusõpetus. 

Vaja läheb: toiteplokk, temperatuurianduri plokk ja andur, valgusandur, (mulla) niiskusanduri plokk ja andur ja ekraan. Võib kasutada ka teisi täitureid (LED maatriks, buzzer) või IR saatjat vastuvõtjat. Viimaste kasutamise korral saab luua kaks rühma, kus ühel on andurid ja teisel täiturid (ekraan). Klotsid tuleb ühendada järjekorras (vastuvõtja) toide-andur-täitur(ekraan)-(saatja). Klotse ei saa vale pidi ühendada (polaarsed magnetid). Ei vaja programmeerimiseks lisaseadmeid. 

Kunst (värviõpetus). Saab kasutada ka keeleõpetuses värvide osa juures.

Vaja läheb: toide ja LED maatriks / näidik. Valikuliselt kas funny touch (naljakas puude) klots ja juhtmed või värvianduri klots ja kaardid. Ei vaja programmeerimiseks lisaseadmeid. Ühendada järjekorras toide-andur-LED maatriks. 
VARIANT 1: (Funny touch/naljakas puude). Klotsi kahte pesasse tuleb ühendada krokodillijuhtmed. GND pesasse (maandus) läheb üks valge juhe ja teise pessa värviliste juhtmete kimp. Ühendades maanduse ühe värviga näitab LED maatriks sama värvi. Vooluringi sulgemiseks saab kasutada inimest (või mitut inimest). Üks käsi (üks inimene) hoiab maandusest ja teine käsi (teine inimene) värvilisest juhtme otsast. Erinevate inimeste vahel peab tekkima kehakontakt (käepigistus, plaks), et asi toimiks. Kui ühendada kaks erinevat värvi maandusega, siis LED maatriksi värv seguneb (kollane ja sinine annavad kokku rohelise).
VATIANT 2: värviandur ja kaardid. Näidates värviandurile värvikaarti näitab sama värvi ka LED maatriks. Uurige, kuidas mõjutab LEDide värvi kaardi kaugus andurist. Must=valguse või värvi puudumine. Värve saab jälle segada, kui panna kaks kaarti anduri "vaatevälja".
LAIENDUS: Saab jälle kasutada IR saatjat ja vastuvõtjat ning moodustada kaks rühma. Üks saadab info (värvikaardi, puute) ja teine jälgib LED maatriksit ning peab ütlema, mis värv (näiteks võõrkeeles) on üle võrgu teele saadetud.






Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Halo Code

   HaloCode on Makeblock firma väikesemõõduline kontroller (diameeter 45 mm). Seda saab programmeerida mBlock tarkvaraga nii arvutist kui tahvelarvutist. Seadmele on sisse ehitatud 12 individuaalselt programmeeritavat LED tuld, 4 puuteandurit, nupp, kallutus- / liikumisandur, mikrofon ja Wifi moodul. Lisaks saab ühendada alternatiivse toite või erinevaid andureid / täitureid. HALOCODE KONTROLLERI PROGRAMMEERIMINE ARVUTIS Ava mBlock rakendus  (kui seda arvutis veel ei ole, lae see alla aadressilt  https://mblock.makeblock.com/en-us/download/  )   Ühenda Hello Code kontroller  USB juhtme abil arvutiga. Lisa Device loetellu HelloCode VAJUTADES + add nupule. (CyberPi võid ülevalt nurgast ristist kustutada.)                                      Ühenda seade vajutades Connect. Vajadusel luba Frimmware Uptate.   Programmi käivitamiseks on kaks režiimi. “Live” laseb juhtmega ühendatud kontrolleris programmi käivitada arvutis plokile klikates. “Upload” laeb programmi kontrollerisse ja seda saab

mBot2

 mBot2 mBot2 on võrreldes varasema mudeliga säilitanud oma raami ja peamised mõõdud. Ultrasonic andur näeb huvitavam välja. Varasema valgusanduri asemel on "kõhu all" RGB värviandur. Läbipaistva korpuse alt paistab ümmargune aku ning kontroller CyberPi on lihtsalt eemaldatav ning seda saab robotist sõltumata kasutada ka teistes projektides. Programmeerides ei saa mBot2 lisada kui seadet (Device). Seadmena on programmeerida vaja CyberPi kontrollerit ning kõik ülejäänud moodulid (liikumine, ultrasonic, RGB värviandur, Smart camera...) tuleb igaüks eraldi lisada. CyberPi kontroller Varustatud värvilse ekraani, Joystick nupu, ruudu ja kolmnurga kujuliste nuppudega ning külje peal asuva kontrollnupuga, mida programmidesse ei panda ja millega saab programmi vajadusel katkestada. Sisse on ehitatud veel mikrofon, kõlar, kallutusandur ipm. Ekraani puhul on huvitav see, et kui vahepeal puhastamise käsku ai anna, hakkab see asju kuvama n.ö. mitmes kihis ehk üksteise peale. Mõned n

Masinõpe mBlock programmis

See on kõrvalpõige, mille jaoks tegelikult ühtegi robotit või lisaseadet vaja ei ole, piisab arvutist ja veebikaamerast, kuid seda saab seostada ka robotiga ehk kui tuvastada objekt 1, siis robot peab tegema midagi jne. Ilmselt peab robot töötama "Live" režiimis ja kontrollerisse laetud ning iseseisvalt kasutatuna ei pruugi programm tööle hakata.  Masinõppe jaoks tuleb “Sprite” ehk tegelase alt lisada õpetatava masin.       Menüüribale tekkib sinakasroheline mumm tähtedega TM Vajutades "Training model" nupule, saame alustada kaamera "õpetamist". Masinale saab "õpetada" korraga selgeks kolm objekti lisades igale neist antud objektist erinevate nurkade alt tehtud pilte. Igale objektile tuleb ka nimi anda. "Õpetamise" lõpetamisel vajuta valik "Use a model" TM menüüsse on nüüd tekkinud uued valikud. Programmis on vaja anda igale tulemile ka reageering. Ma valin muusika ploki ning annan igale tulemusele erineva helikõrguse. Kuna ka